Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2013, sygn. IPPB3/423-1038/12-2/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1038/12-2/KK
udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20.12.2012r. (data wpływu 24.12.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24.12.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca I. Polska Sp. z o.o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie konfekcjonowania kosmetyków. Działalność prowadzona jest w nieruchomości budynkowej znajdującej się w C. Wskazana nieruchomość nie stanowi własności wnioskodawcy, lecz jest wynajmowana od innej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie umowy najmu. Na postawie stosunku obligacyjnego wnioskodawca ma prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Dnia 01.10.2012 r. wnioskodawca zawarł umowę, na podstawie której zlecił podmiotowi trzeciemu wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie zmiany sposobu użytkowania wynajmowanej części budynku, o której mowa powyżej. Dokumentacja dotyczy zmiany sposobu użytkowania budynku magazynowego na budynek produkcyjno - magazynowy (produkcja i składowanie kosmetyków) z częścią biurową i socjalną, przy czym istotne jest, że jego sporządzenie było konieczną przesłanką do rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej przez wnioskodawcę (uzyskanie decyzji odpowiednich organów administracji publicznej w tym z zakresu ochrony środowiska).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right