Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2013, sygn. IPPP1/443-522/13-4/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-522/13-4/EK

Zwolnienie od podatku dostawy lokalu biurowego oraz korekta podatku naliczonego oraz obowiązek dokonania korekty dotyczącej ulepszenia środka trwałego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2013 r. (data wpływu 31 maja 2013 r.) uzupełnione pismem z dnia 23 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r. )o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zwolnienia z opodatkowania dostawy lokalu biurowego oraz korekty podatku naliczonego (pyt. 1) - jest nieprawidłowe.
  • możliwości wyboru opodatkowania dostawy lokalu biurowego oraz obowiązku korekty podatku naliczonego (pyt. 2) jest prawidłowe
  • obowiązku korekty dotyczącej ulepszenia środka trwałego (pyt. 3) jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania dostawy lokalu biurowego, możliwości wyboru opodatkowania oraz korekty podatku naliczonego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zakupiła w czerwcu 2009 roku lokal biurowy i odliczyła sobie VAT od zakupu. Lokal był zakupiony od pierwszego właściciela, który wybudował biurowiec w którym znajduje się biuro. Z zakupem lokalu Wiążą się również wszelkiego rodzaju opłaty sądowe, taksy notarialne za które spółka otrzymała faktury VAT od kancelarii prawnych, a także zakup drzwi wejściowych, rolet i zabudowy recepcji które podwyższają wartość lokalu w rejestrze środków trwałych. Zakupy powyższe były dokonywane w miesiącach czerwiec wrzesień 2009. Od taks notarialnych oraz zabudowy dodatkowej spółka również odliczyła VAT. Wartość ulepszenia nie przekracza 30% wartości lokalu biurowego. W tym roku spółka zamierza sprzedać lokal.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00