Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2013, sygn. IPPB1/415-188/13-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-188/13-2/KS

Zakres zastosowania do osiąganych dochodów zmienionej umowy polsko-cypryjskiej oraz obowiązywania wydanych interpretacji indywidualnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 12.02.2013 r. (data wpływu 14.02.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania do osiąganych dochodów zmienionej umowy polsko-cypryjskiej oraz obowiązywania wydanych interpretacji indywidualnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.02.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania do osiąganych dochodów zmienionej umowy polsko-cypryjskiej oraz obowiązywania wydanych interpretacji indywidualnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 8 marca 2012 r. zostały wydane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (dalej Organ), na rzecz Wnioskodawcy, dwie interpretacje indywidualne o sygnaturach: IPPB1/415-1117/11-2/KS oraz IPPB1/415-117/11-3/KS (dalej Interpretacje), w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (ustawa z dnia 26 lipca 1991 r.; Dz. U. z 2012, poz. 361 z późń. zm.; dalej PDOF). W przedstawionych Interpretacjach Organ uznał stanowisko Wnioskodawcy, dotyczące opisanych zdarzeń przyszłych, za prawidłowe. Wskazano za zasadne zaklasyfikowanie działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki osobowej C1, z siedzibą na Cyprze, za zakład, w rozumieniu umowy z dnia 4 czerwca 1992 r. o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku zawartej pomiędzy Polską a Cyprem (Dz.U. z 1993 r., nr 17, poz. 523; dalej Umowa). W związku z faktem, iż formą prawną spółki C1 miałby być odpowiednik spółki jawnej, bądź polskiej spółki komandytowej, podatnikiem podatku dochodowego na Cyprze byliby w tym wypadku wspólnicy spółki C1, a nie sama spółka. Skutkiem przedmiotowej klasyfikacji było zwolnienie z opodatkowania PDOF dochodów, które miałyby być uzyskane z tytułu dywidend, wypłacanych przez spółkę C2 (spółka kapitałowa z siedzibą na Cyprze, w której udziały ma spółka C2, a uzyskiwanych przez położony na Cyprze zakład (spółkę C1) w której wspólnikiem byłby m.in. Wnioskodawca. Przedmiotowe interpretacje zostały wydane w marcu ubiegłego roku. Natomiast pod koniec wskazanego miesiąca, tj. 22 marca 2012 r., został podpisany Protokół pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru o zmianie Umowy z dnia 4 czerwca 1992 r. (Dz.U. z 2012, poz. 1383; dalej Protokół). Zgodnie z art. 12 Protokołu, miał on wejść w życie po zakończeniu procedur ratyfikacyjnych wymaganych przez obydwa Państwa. Proces ratyfikacji uległ jednak znaczącemu przedłużeniu. W konsekwencji, Protokół wprowadzający negatywne zmiany dla polskich podatników m.in. w zakresie opodatkowania dywidend, poprzez likwidację klauzuli tzw. tax sparing, został ogłoszony 11 grudnia 2012 roku, a więc na dwadzieścia dni przed końcem roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00