Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2013, sygn. IPPB5/423-20/13-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-20/13-2/MK
Czy przyznanie rabatu posprzedażnego / skonta Kontrahentowi może być dokumentowane fakturą korygującą zmniejszającą odpowiednio podstawę opodatkowania dla potrzeb VAT i podatek należny oraz przychód należny dla potrzeb CIT? Czy Spółka powinna dokonać korekty przychodów podatkowych na bieżąco, tj. w okresie, w którym będzie wystawiona faktura korygująca przyznająca (lub zwiększająca) rabat posprzedażny lub skonto, czy w okresie, w którym pierwotnie został wykazany korygowany przychód z tytułu dostaw towarów na rzecz Kontrahentów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 04.01.2013 r. (data wpływu 10.01.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- sposobu dokumentowania przyznawanych rabatów oraz skont zmieniających wartość przychodów jest prawidłowe,
- momentu ujęcia faktur korygujących zmieniających wartość przychodu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10.01.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu dokumentowania przyznawanych rabatów zmieniających wartość przychodów oraz momentu ujęcia faktur korygujących zmieniających wartość przychodu.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.
Spółka jest polską spółką córką niemieckiego koncernu B GmbH (dalej B GmbH) z siedzibą w Monachium. Spółka w Polsce działa na rynku AGD. Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja pralek, zmywarek, suszarek do ubrań oraz dystrybucja w Polsce sprzętu AGD.W ramach prowadzonej działalności Spółka zawiera ze swoimi kontrahentami umowy handlowe dotyczące sprzedaży produktów produkowanych przez Spółkę i towarów będących w ofercie koncernu B. GmbH. Klientami Spółki są hurtownie sprzętu AGD, sieci handlowe, studia kuchenne, sklepy detaliczne etc. (dalej: Kontrahenci lub Klienci). Sprzedaż Spółki ma charakter masowy. Obrazuje to stwierdzenie, iż w trakcie każdego miesiąca Spółka na rzecz jednego kontrahenta może dokonywać od kilkudziesięciu do kilkuset dostaw, z których każda jest osobno fakturowana.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right