Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2013, sygn. IPPB4/415-107/13-4/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-107/13-4/MP
Zakres możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego z tytułu zwolnienia z opłat za usługi edukacyjne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 05.02.2013 r. (data wpływu 11.02.2013 r.) uzupełnione pismem z dnia 29.04.2013 r. (data nadania 30.04.2013 r., data wpływu 02.05.2013 r.), na wezwanie z dnia 24.04.2013 r. Nr IPPB4/415-107/13-2/MP (data nadania 24.04.2013 r., data odbioru 26.04.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego z tytułu zwolnienia z opłat za usługi edukacyjne jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11.02.2013 r. do tut. Organu został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego z tytułu zwolnienia z opłat za usługi edukacyjne.
Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 24.04.2013 r. Nr IPPB4/415-107/13-2/MP (data nadania 24.04.2013 r., data odbioru 26.04.2013 r.), tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku poprzez doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.
Pismem z dnia 29.04.2013 r. (data nadania 30.04.2013 r., data wpływu 02.05.2013 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
- Senat Uniwersytetu, działając w oparciu o art. 99 ust. 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2005 r., Nr 164, poz. 1365 ze zm.) przyjął Uchwałę w sprawie zasad pobierania opłat za usługi edukacyjne. Uchwała przedstawia w § 2 katalog usług edukacyjnych, za które Wnioskodawca pobiera opłaty. Katalog ten jest tożsamy z katalogiem przyjętym w art. 99 ust. 1 pkt 1-5 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. Wyżej powołana Uchwala Senatu przewiduje, iż decyzję w sprawach zwalniania z opłat za usługi edukacyjne podejmuje kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej na wniosek studenta, zawierający udokumentowane uzasadnienie. Podstawowym kryterium zwolnienia w całości lub części z opłat jest, na podstawie ww. Uchwały Senatu, w szczególności osiągnięcie przez studenta wybitnych wyników w nauce lub jego sytuacja materialna, która w czasie studiów uległa istotnemu pogorszeniu. Na podstawie ww. przepisów Uchwały m. in. cytowane wyżej kryteria decydują o zwolnieniu studenta w całości lub części z przedmiotowych opłat. Decyzją kierownika podstawowej jednostki student zostaje częściowo, bądź w całości zwolniony z zapłaty za usługi edukacyjne. Wnioskodawca wskazał, iż podstawą zwolnienia jest cyt. we wniosku Uchwała Senatu, wydana na podstawie art. 99 ust. 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, który stanowi, że Senat uczelni publicznej określa szczegółowe zasady pobierania opłat za usługi edukacyjne w tym warunki zwalniania w całości lub części z tych opłat studentów lub doktorantów, w szczególności osiągających wybitne wyniki w nauce, a także tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej. W związku z tym, że Senat miał obowiązek wydania aktu wykonawczego, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że pomoc materialna przyznana jest na podstawie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right