Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2013, sygn. IPPB4/415-69/13-2/JK4, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-69/13-2/JK4
Zaliczenie wydatków poniesionych na budowę domu jednorodzinnego do wydatków na cele mieszkaniowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 25.01.2013 r. (data wpływu 30.01.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia wydatków poniesionych na budowę domu jednorodzinnego do wydatków na cele mieszkaniowe jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30.01.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia wydatków poniesionych na budowę domu jednorodzinnego do wydatków na cele mieszkaniowe.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W grudniu 2009 r. Wnioskodawczyni zawarła przedwstępną umowę notarialną sprzedaży mieszkania, otrzymanego w 2009 r. aktem darowizny. Powyższa umowa została sfinalizowana w lutym 2010 r. Pieniądze ze sprzedaży zostały przeznaczone na cel budowy domu jednorodzinnego systemem gospodarczym. Posiadając działkę budowlaną w obszarze terenu kulturowego Kraina w kratę, zgodnie z obowiązującymi warunkami planu zagospodarowania przestrzennego, mającego na względzie ochronę środowiska kulturowego, które zobowiązuje do: Nowa zabudowa mieszkalna winna być realizowana w typie zabudowy ryglowej, w nowej zabudowie użycia w elewacji konstrukcji ryglowej.
W realizacji budynku wykorzystano materiały z rynku wtórnego (dachówki, cegły, drewno, itp.), celem odzwierciedlenia autentyczności architektury regionu z przełomu XIX w. i XX w. Materiały zostały pozyskane od osób prywatnych na podstawie zakupu/umowy kupna sprzedaży i zgodnie z przepisem, powyżej kwoty 1.000 zł zgłoszone do Urzędu Skarbowego deklaracją PCC-3. W związku z budową systemem gospodarczym nietypową zanikającą techniką/technologią ryglową, Wnioskodawczyni korzystała z wiedzy, umiejętności, doświadczenia osób fizycznych na podstawie umów zlecenia na wykonanie poszczególnych etapów budowy i wykończenia budynku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right