Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2013, sygn. IPPB5/423-1128/12-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1128/12-4/KS
Czy wydatki ponoszone w związku organizacją spotkań, jako poniesione w celu uzyskania przychodu a nie stanowiące kosztów reprezentacji, Spółka może zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania, pomniejszając o ich wartość uzyskiwany przychód?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12.11.2012 r. (data wpływu: 13.11.2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 07.01.2013 r. (data nadania: 07.01.2013 r., data wpływu: 09.01.2013 r.) stanowiącym odpowiedz na wezwanie nr: IPPB5/423-1128/12-2/KS z dania: 21.12.2012 r. (data nadania: 21.12.2012 r., data doręczenia: 31.12.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z organizacją spotkań na potrzeby realizacji świadczeń na rzecz Zleceniodawcy (spółki z grupy) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.11.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z organizacją spotkań na potrzeby realizacji świadczeń na rzecz Zleceniodawcy (spółki z grupy).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka (dalej: Spółka), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy na rzecz kontrahenta, którym jest spółka-matka Spółki z siedzibą we Francji (dalej Zleceniodawca) kompleksowe usługi o charakterze niematerialnym w zakresie niezbędnym do realizacji zamierzonego celu, tj. sprzedaży i dystrybucji produktów Zleceniodawcy oraz towarów handlowych sprzedawanych w ramach grupy, do której należy Spółka, polegające m.in. na inicjowaniu i prowadzeniu badań rynku oraz rozwoju planów marketingowych, przygotowaniu i dystrybucji materiałów informacyjnych (ulotek itp.), reklamowaniu, promowaniu farmaceutyków w środowisku medycznym, informowaniu o właściwościach farmaceutyków i ich promowaniu na kongresach lekarzy, prowadzeniu kampanii informacyjnych, reprezentowaniu klientów w kontaktach z hurtowniami, przeprowadzaniu badań dotyczących działań farmaceutyków, wykonywaniu czynności związanych z rejestracją farmaceutyków, monitoring działań niepożądanych itp. W ramach przedmiotowej umowy Spółka nie zajmuje się sprzedażą produktów, nie zawiera umów w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy. Wynagrodzenie za świadczone przez Spółkę usługi kalkulowane jest w oparciu o wydatki ponoszone w ramach świadczonej usługi, powiększone o procent zdefiniowany w umowie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right