Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2013, sygn. IBPP2/443-563/13/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-563/13/AB

zwolnienie z podatku VAT zbycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej budynkiem administracyjnym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2013 r. (data wpływu 19 czerwca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT zbycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej budynkiem administracyjnym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT zbycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej budynkiem administracyjnym.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 4 września 2013 r. znak: IBPP2/443-563/13/AB.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka zamierza sprzedać budynek administracyjny wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu. Budynek administracyjny został wybudowany i oddany do użytku w 1976 r. Spółka nabyła przedmiotowy budynek drogą aportu przedsiębiorstwa w 2007 r. Spółka wnosząca aport była pierwszym właścicielem. Budynek jest wykorzystywany na potrzeby własne. Część budynku była oddana w dzierżawę w różnych okresach przez poprzedniego właściciela jak i Spółkę. Obecnie również część pomieszczeń jest dzierżawiona. Budynek jest ujęty w ewidencji środków trwałych i podlega amortyzacji. W czasie kiedy biurowiec był budowany (przed 1993 r.) nie było podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00