Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2013, sygn. IBPP3/443-1087/13/LŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1087/13/LŻ
w zakresie nieuwzględniania obrotu jednostek Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 27 sierpnia 2013 r. (data wpływu 30 sierpnia 2013 r. ) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuwzględniania obrotu jednostek Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 sierpnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuwzględniania obrotu jednostek Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):
Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na terenie Gminy, w ramach wyodrębnionej działalności funkcjonują zakłady budżetowe i jednostki budżetowe nieposiadające osobowości prawnej oraz instytucja kultury posiadająca osobowość prawną (dalej łącznie jako: Jednostki). Niektóre z tych jednostek są odrębnie od Gminy zarejestrowane dla celów VAT, pozostałe zaś ze względu na wysokość sprzedaży nie są zarejestrowane dla celów VAT.
Jak Gmina wskazywała już w swoim poprzednim wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej z dnia 21 lutego 2013 r. (w tym zakresie zostały wydane interpretacje indywidualne o sygn. IBPP3/443-225/13/JP; IBPP3/443-523/13/JP; IBPP3/443-524/13/JP; IBPP3/443-525/13/JP) Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Zdecydowana większość z tych zadań jest realizowana przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Niemniej jednak, wybrane czynności Gmina wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right