Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2013, sygn. IBPBII/1/415-757/13/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-757/13/JP
Czy Fundacja w przypadku przejęcia prowadzenia szkół publicznych powinna odprowadzać jeden podatek PIT-4R od wszystkich pracowników zatrudnionych w tej Fundacji, czy też odprowadzać ten podatek od Fundacji osobno, a od obu szkół osobno, tj. od każdej szkoły osobno skoro mają odrębne numery NIP?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 19 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wypełniania obowiązków płatnika w związku z zawarciem umowy o przejęciu szkoły - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wypełniania obowiązków płatnika w związku z zawarciem umowy o przejęciu szkoły.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Fundacja) jest osobą prawną prowadzącą działalność statutową w zakresie wspierania i rozwoju oświaty, wychowania i sportu. Fundacja realizuje swoje cele poprzez: wspieranie zmniejszania różnic w warunkach kształcenia, wychowania i opieki między poszczególnymi regionami kraju, a zwłaszcza ośrodkami wielkomiejskimi i wiejskimi, promocję kształcenia przez całe życie, zwiększenie wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia rozwój kształcenia na odległość, rozwijanie u słuchaczy i uczniów zdolności do przyszłego zatrudnienia - promocję przedsiębiorczości, opracowywanie i rozpowszechnianie rozwiązań programowo metodycznych oraz innowacyjnych programów nauczania, upowszechnianie dostępu do wychowania przedszkolnego, upowszechnianie dostępu do wiedzy, która umożliwia dalsze kształcenie, upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie postaw sprzyjających jego wdrażaniu w skali lokalnej, krajowej i globalnej, upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych, popularyzowanie sprawności fizycznej dzieci i młodzieży oraz aktywności fizycznej społeczeństwa, organizowanie przedsięwzięć służących zachowaniu zdrowia i sprawności fizycznej dzieci i młodzieży, propagowanie wartościowego zagospodarowania czasu wolnego poprzez różne formy sportu, organizowanie zajęć wychowania fizycznego i przedsięwzięć sportowych dla wszystkich osób, a nadto dla osób niepełnosprawnych, propagowanie i organizowanie różnych form aktywności rekreacyjnej, realizowanie programów pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych, wspieranie stowarzyszeń i klubów sportowych w rozwijaniu sportowej aktywności społeczeństwa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right