Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2013, sygn. IBPBI/2/423-661/13/PC, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-661/13/PC

Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty inżynieringu stanowią jego koszty uzyskania przychodów inne niż bezpośrednio związane z przychodami (tj. koszty pośrednie) i powinny być przez Wnioskodawcę potrącane jednorazowo w momencie ich poniesienia, na podstawie art. 15 ust. 1, 4d i 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z dnia 03 lipca 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 06 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie klasyfikacji wydatków jako kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodami jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06 czerwca 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie klasyfikacji wydatków jako kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodami.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest spółką produkującą podzespoły i części zamienne do samochodów. Wnioskodawca należy do grupy kapitałowej.

Podzespoły oraz części zamienne są produkowane przez Wnioskodawcę na zlecenie koncernów samochodowych (dalej Kontrahenci). Przy czym zdarza się również, że Wnioskodawca nie jest bezpośrednią stroną umów z Kontrahentami, lecz produkuje części i podzespoły do samochodów w ramach podzleceń (projektów) otrzymywanych od spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00