Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2013, sygn. IBPP2/443-438/13/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-438/13/BW

Czy Gmina może zastosować zwolnienie, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług?

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2013r. (data wpływu 14 maja 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 lipca 2013r. znak: ... (data wpływu 26 lipca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 lipca 2013r. znak: ... (data wpływu 26 lipca 2013r.), przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z dnia 16 lipca 2013r. znak: IBPP2/443-438/13/BW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Gmina) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca zamierza sprzedać bezprzetargowo działki rolne nr 327/60 o pow. 0,0540ha i nr 326/60 o pow. 0,2240ha przeznaczone na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej - nieruchomości niezabudowanej, użytkowanej rolniczo. Działki z uwagi na położenie, brak dostępu do drogi publicznej nie mogą być zagospodarowane jako odrębna nieruchomość. Z operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego wynika, że działki położone są w sąsiedztwie budynku po byłym ... oraz terenów użytkowanych rolniczo. Działki nr 327/60 i 326/60 stanowią tereny niezabudowane nieogrodzone, niezagospodarowane, nieuzbrojone, bez dostępu do drogi publicznej. Działka nr 327/60 opisana w rejestrze gruntów jako rów (W) stanowi suchodół porośnięty roślinnością trawiastą i samosiejkami. Działka nr 326/60 opisana w rejestrze gruntów jako pastwisko trwałe (PS IV) stanowi teren niezagospodarowany, porośnięty samosiewami drzew i krzewów liściastych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00