Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.04.2013, sygn. IBPP2/443-56/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-56/13/WN
opodatkowanie usług pocztowych pod nazwą X.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2013r. (data wpływu 24 stycznia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług pocztowych pod nazwą X. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług pocztowych pod nazwą X..
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również Podatnik) jest niezależnym operatorem pocztowym prowadzącym działalność na terenie całego kraju. Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem od towarów i usług.
W dniu 1 stycznia 2013r. weszła w życie ustawa z 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529, dalej: Prawo pocztowe), która przewiduje m.in., że powszechne usługi pocztowe świadczone będą przez operatora wyznaczonego wybieranego na okres 10 lat przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej: Prezes UKE), w drodze decyzji, spośród operatorów pocztowych wyłonionych w drodze konkursu ogłaszanego przez Prezesa UKE. W okresie przejściowym obowiązki operatora wyznaczonego pełni dotychczasowy operator publiczny.
Uwzględniając planowany rozwój działalności w obszarze rynku usług pocztowych Wnioskodawca rozważa przystąpienie do najbliższego konkursu na operatora wyznaczonego. W przypadku wygrania konkursu i uzyskania statusu operatora wyznaczonego Podatnik byłby zatem obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych. Działając jako operator wyznaczony Podatnik mógłby również, tak jak dotychczas świadczyć usługi pocztowe niemieszczące się w zakresie pojęciowym usług powszechnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right