Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2013, sygn. IBPP3/443-34/13/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-34/13/JP

zwolnienie od podatku usługi organizacji spektakli teatralnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2013r. (data wpływu 11 stycznia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2013r. (data wpływu 7 marca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usługi organizacji spektakli teatralnych jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej świadczonej przez Wnioskodawcę usługi autorskiego opracowania i wykonania spektakli teatralnych;
  • nieprawidłowe w części dotyczącej świadczonej przez Wnioskodawcę usługi w zakresie obsługi technicznej spektakli teatralnych.

UZASADNIENIE

W dniu 11 stycznia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usługi organizacji spektakli teatralnych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 marca 2013r. (data wpływu 7 marca 2013r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 22 lutego 2013r. nr IBPP3/443-34/13/JP.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Zdarzenie polega na wystawianiu spektakli teatralnych w różnych miejscach w całym kraju. Kontrahentami Wnioskodawcy są urzędy gmin i urzędy miast, które finansują usługi Wnioskodawcy z pieniędzy przeznaczonych na profilaktykę i rozwiązywanie problemów alkoholowych. Klientami są też szkoły, które płacą za spektakle z własnych pieniędzy (rada rodziców). Spektakle odbywają się także w zakładach karnych i aresztach śledczych. Występy te Wnioskodawca nazywa spektaklami teatralnymi. Niektóre z nich to teatr jednego aktora lub spektakle, w których Wnioskodawca zatrudnia dodatkowa osobę, osoby. Jedynym twórcą tych spektakli jest Wnioskodawca. Wnioskodawca nie zastrzegł praw autorskich. W niektórych spektaklach Wnioskodawca wykorzystuje utwory muzyczne innych twórców. Własność praw autorskich co do jednego ze spektakli (prawa nie są zastrzeżone) Wnioskodawca dzieli z fundacją (organizacja pozarządowa). Fundacja zajmuje się marketingiem tego spektaklu. Ona zawiera umowę z organizatorem (np. UG, UM). Wnioskodawca natomiast jest podwykonawcą, organizuje aktorów, odpowiada za wystawienie i jakość przedstawienia. Za swoją pracę wystawia fakturę fundacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00