Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2013, sygn. IBPBI/2/423-102/13/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-102/13/JS

Czy poręczenie udzielone Spółce przez Gminę na podstawie zawartej Umowy poręczenia, w związku z umową o dofinansowanie w formie pożyczki na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego, nie stanowi dla Spółki nieodpłatnego świadczenia podlegającego opodatkowaniu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 03 lipca 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 23 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia skutków podatkowych otrzymania poręczenia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia skutków podatkowych otrzymania poręczenia.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, jako spółka komunalna Gminy (dalej jako: Gmina), jest podmiotem realizującym projekt pn. (...), dalej jako: Projekt. Projekt realizowany jest przy wsparciu merytorycznym i finansowym Gminy. W pierwotnych założeniach, projekt przewidziany był do realizacji bezpośrednio przez Gminę. Gmina przed powstaniem Spółki identyfikowała potrzeby inwestycyjne w zakresie utworzenia systemu gospodarki odpadami w mieście, a następnie złożyła wniosek o wsparcie ww. zadania inwestycyjnego ze środków P.. Eksperci oceniający wniosek stwierdzili, że projekt może kwalifikować się do dofinansowania jedynie, jeżeli w założeniach instytucjonalnych będzie on realizowany przez Spółkę komunalną powołaną do realizacji zadania własnego Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi. Tym samym, z dniem 18 grudnia 2009 r. Prezydent Miasta podpisał Akt Założycielski gminnej jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako: Spółka, Wnioskodawca). Spółka jest podmiotem wewnętrznym Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00