Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2013, sygn. IBPBI/2/423-1572/12/PP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1572/12/PP
Czy Spółka może uznać za koszt uzyskania przychodu do celów podatku dochodowego od osób prawnych odpisy amortyzacyjne dot. budynku administracyjnego wniesionego aportem przez Gminę do Spółki na pokrycie kapitału zakładowego (w postaci mienia pozostałego po likwidacji w celu przekształcenia Zakładu Budżetowego), który w Zakładzie Budżetowym jako otrzymany w nieodpłatne użytkowanie, a następnie otrzymany w trwały zarząd od jednostki samorządu terytorialnego nie był amortyzowany podatkowo, bowiem nie stanowił własności podatnika?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 3 lipca 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2012 r. (data wpływu do Organu 11 grudnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od budynku administracyjnego wniesionego do Spółki w drodze aportu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2012 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od budynku administracyjnego wniesionego do Spółki w drodze aportu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. powstała w dniu 6 lipca 2010 r. w wyniku przekształcenia samorządowego Zakładu Budżetowego w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Podstawę przekształcenia stanowiła Uchwała Rady Miasta podjęta na podstawie art. 22 ust. 1 i art. 23 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o Gospodarce Komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43, ze zm.) oraz art. 16 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240). Wszystkie udziały w Spółce objęte zostały przez jedynego wspólnika Gminę, która pokryła je w całości aportem. Spółka wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością Zakładu Budżetowego oraz przejęła składniki mienia likwidowanego Zakładu, które stanowią kapitał zakładowy Spółki. Pracownicy zlikwidowanego Zakładu stali się pracownikami Spółki w trybie art. 23 Kodeksu Pracy. Spółka kontynuuje działalność zlikwidowanego Zakładu Budżetowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right