Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2013, sygn. IBPBI/1/415-1328/12/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-1328/12/AP

Możliwość zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej do budynku, o którym mowa we wniosku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2012 r., (data wpływu do tut. Biura 26 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie:

  • możliwości zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej do amortyzacji wskazanego we wniosku budynku jest prawidłowe,
  • podstawy prawnej ustalenia ww. stawki amortyzacyjnej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 października 2012 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej do amortyzacji wskazanego we wniosku budynku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 1 września 2007 r. Wnioskodawczyni rozpoczęła prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej (początkowo w zakresie pośrednictwa finansowego PKD 67.13.Z), opodatkowaną na zasadach ogólnych i równocześnie korzystała ze zwolnienia z podatku od towarów i usług. Następnie 10 stycznia 2008 r. Wnioskodawczyni poinformowała organ podatkowy, że od stycznia 2008 r. będzie uzyskiwała przychody z wynajmu powierzchni użytkowej w budynku handlowo-usługowym i z tego tytułu wybrała zryczałtowaną formę opodatkowania w podatku dochodowym, gdyż najem nie był prowadzony w ramach działalności gospodarczej. Przychody uzyskiwane z tytułu wynajmu Wnioskodawczyni opodatkowywała ww. formie do końca 2011 r. W czerwcu 2011 r. poszerzyła zakres prowadzonej działalność gospodarczą o usługi transportu towarowego. Od początku 2012 r. z całej prowadzonej działalności gospodarczej (usług finansowych, usług transportowych) Wnioskodawczyni rozlicza się z podatku dochodowego wg stawki liniowej 19%, a podatnikiem podatku VAT jest od 1 czerwca 2011 r., w tym także dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych (VAT-UE). Wnioskodawczyni zrezygnowała z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym przychodów uzyskiwanych z tyt. wynajmu (stosowne pismo złożyła do właściwego urzędu skarbowego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00