Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2013, sygn. IPTPP2/443-736/13-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-736/13-4/AW
Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego i sposobu jej dokonania oraz ustalenia wysokości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2013 r. (data wpływu 13 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 22 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- pytania nr 1 jest prawidłowe,
- pytania nr 2 jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 września 2013 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podatku naliczonego i sposobu jej dokonania oraz ustalenia wysokości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 listopada 2013 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy i opłatę.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W latach 2007 - 2011 Gmina wykonała inwestycję - przyjęcie do użytkowania nastąpiło w 2011 roku. Koszt zrealizowanej inwestycji wynosi 280 776,47 zł. Inwestycja realizowana była ze środków budżetu Gminy oraz pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 91 579,00 zł. Podatek VAT był kosztem kwalifikowalnym. Towary i usługi służące realizacji inwestycji, materiały i usługi nabywane były na podstawie faktur zakupu wystawionych na Gminę. Aspektem społecznym tego zadania była poprawa jakości życia mieszkańców, którzy wcześniej używali wody ze studni kopanych. Wodociąg nie służył Gminie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, jak również Gmina nie odliczała naliczonego podatku zawartego w fakturach potwierdzających poniesione wydatki inwestycyjne. Wodociąg przekazany był w nieodpłatne użytkowanie zakładowi budżetowemu Gminy, który to w swoich zadaniach miał nadzór oraz bieżące utrzymanie. Z dniem 31 grudnia 2012 roku Zakład Usług Komunalnych został zlikwidowany, a zadania związane z utrzymaniem wodociągów z dniem 1.01.2013 roku przejęła Gmina. Od dnia 1.01.2013 roku Gmina dokonuje sprzedaży wody, wystawia faktury VAT mieszkańcom oraz podmiotom gospodarczym Gminy, a także w okresach miesięcznych rozlicza podatek VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right