Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.12.2013, sygn. IPTPP4/443-649/13-4/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-649/13-4/OS
Opodatkowanie podatkiem VAT opłaty za wywóz śmieci ponoszonych przez posiadających spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego oraz posiadających odrębną własność lokalu mieszkalnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2013 r. (data wpływu 6 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 listopada 2013 r. (data wpływu 25 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT opłaty za wywóz śmieci ponoszonych przez posiadających spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego oraz posiadających odrębną własność lokalu mieszkalnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT opłaty za wywóz śmieci ponoszonych przez posiadających spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego oraz posiadających odrębną własność lokalu mieszkalnego.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 listopada 2013 r. (data wpływu 25 listopada 2013 r.) w zakresie doprecyzowania stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny. (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku)
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT. Co miesiąc rozlicza się z urzędem skarbowym z tytułu tego podatku. Spółdzielnia osiąga przychody z czynszów swoich mieszkańców. Jednym ze składników czynszu jest opłata za wywóz śmieci. Jest ona naliczana mieszkańcom co miesiąc. Do 30.06.2013r. Spółdzielnia miała podpisaną umowę z firmą, która świadczyła usługi wywozu odpadów i wystawiała fakturę za wykonaną usługę. Kwota z faktury była rozliczana na mieszkańców. Przy naliczaniu opłaty za wywóz śmieci Spółdzielnia stosowała stawkę 8%. W związku z wejściem w życie, z dniem 01.07.2013r., nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odpowiedzialność za gospodarkę odpadami została przeniesiona na gminę. Gmina w wyniku przetargu wyłoniła firmę i podpisała z nią umowę w zakresie świadczenia usługi wywozu śmieci. Rada gminy w drodze uchwały ustaliła stawkę opłaty i zobowiązała Spółdzielnię do złożenia deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Na podstawie tej deklaracji gmina obciążyła Spółdzielnię comiesięczną opłatą za wywóz śmieci. Nie wystawiła faktury VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right