Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2013, sygn. IPTPP2/443-399/13-5/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-399/13-5/JN

Zwolnienie od podatku VAT wniesienia aportem nieruchomości do spółki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2013 r. (data wpływu 21 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 lipca 2013 r. (data wpływu 16 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem nieruchomości do spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem nieruchomości do spółki.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 lipca 2013 r. poprzez doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i uiszczenie brakującej opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Gmina Miejska jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina wybudowała z własnych środków w latach 2011-2012 przepompownie ścieków, sieci wodociągowe i sieci kanalizacyjne do granicy nieruchomości. Gmina nie uzyskała i nie uzyskuje dochodów ze sprzedaży wody i opłat za odprowadzanie ścieków. Eksploatacją tych sieci oraz sprzedażą wody i opłatami za odprowadzanie ścieków zajmuje się powołana do tego celu jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Przedsiębiorstwo Sp. z o.o.), w której Gmina ma 100% udziału. Na etapie rozpoczęcia tej inwestycji zamiarem Gminy było przekazanie tych budowli do Spółki z o.o. w nieodpłatne użytkowanie lub aportem. Podczas realizacji tej inwestycji Gmina nie odliczała podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupów związanych z realizacją ww. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych i przepompowni, ponieważ nabywane przez Gminę towary bądź usługi nie służyły Gminie do wykonywania przez nią czynności podlegających opodatkowaniu. Od czasu oddania tych budowli do użytku do chwili obecnej Gmina ewidencjonuje wybudowane budowle jako środki trwałe i dokonuje amortyzacji tych budowli. Natomiast Spółka użytkuje te budowle nieodpłatnie bez zawartej umowy w przedmiotowym zakresie. Udostępnienie budowli nie było związane z czynnościami opodatkowanymi, ponieważ nieodpłatne świadczenie usług nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, za wyjątkiem art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00