Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2013, sygn. IPTPP1/443-193/13-4/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-193/13-4/MW
samodzielne moduły, którym zostaną przypisane konkretne punkty ECTS i nabyte efekty kształcenia, jako usługi świadczone przez uczelnię wyższą w zakresie kształcenia na poziomie wyższym
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2013 r. (data wpływu 15 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2013r. (data wpływu 24 maja 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia z opodatkowania świadczonych usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy jest prawidłowe,
- zwolnienia z opodatkowania świadczonych usług na podstawie § 13 ust. 1 pkt 19-20 rozporządzenia jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania świadczonych usług.
Wniosek został uzupełniony w dniu 24 maja 2013r. w zakresie prawa do reprezentacji.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Znowelizowana ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2012.572.j.t.) całkowicie zmodyfikowała system świadczenia usług edukacyjnych na poziomie studiów wyższych i bezpośrednio z nim związany system kształcenia ustawicznego. Wspomniana ustawa jako warunek sine qua non sprawnie funkcjonującej edukacji dostosowanej do potrzeb rynku pracy, wprowadziła rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego nowy standard kształcenia daleko odbiegający od dotychczasowego toku, w którym to ustawodawca narzucił tryb nauki wymagany, by ukończyć studia na konkretnym kierunku. Zmiana metodyki a co za tym idzie organizacji studiów wyższych spowodował, że to student aktualnie dobiera sobie przedmioty czy specjalizacje, które w rezultacie przeliczenia na punkty ECTS, umożliwiają mu ukończenie studiów na wybranym przez siebie kierunku. Meritum nowego systemu są już nie treści programowe ale efekty kształcenia, czyli kompetencje, jakie student nabywa po ukończeniu któregoś z wybranych przez siebie modułów. Moduły to albo jednostkowe zajęcia albo bloki zajęć.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right