Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2013, sygn. IPTPP1/443-197/13-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-197/13-2/AK

Czy prawidłowe jest ujęcie w wystawionej przez KWP fakturze VAT podatku od nieruchomości oraz opłaty za trwały zarząd i zastosowanie stawki podatku VAT - 23% ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013r. (data wpływu 18 marca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, ujęcia na fakturze i stawki podatku VAT dla opłat z tytułu podatku od nieruchomości oraz opłat z tytułu trwałego zarządu w związku z dzierżawą lokalu użytkowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, ujęcia na fakturze i stawki podatku VAT opłat z tytułu podatku od nieruchomości oraz opłat z tytułu trwałego zarządu w związku z dzierżawą lokalu użytkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Komenda Wojewódzka Policji jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zainteresowany zawarł umowę dzierżawy lokalu użytkowego z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej.

W myśl tejże umowy kontrahent zobowiązał się do zapłaty na rzecz Komendy:

  1. czynszu dzierżawy,
  2. opłaty z tytułu podatku od nieruchomości,
  3. opłaty z tytułu trwałego zarządu,
  4. kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem lokalu (tj. za zużycie zimnej wody, odprowadzanie ścieków, za energię elektryczną za centralne ogrzewanie, za podgrzanie zimnej wody, za wywóz nieczystości stałych).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00