Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2013, sygn. IPTPP4/443-36/13-2/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-36/13-2/BM

Stawka podatku dotycząca sprzedaży budynku PKOB 1122

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dotyczącej sprzedaży budynku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dotyczącej sprzedaży budynku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wskazał, iż prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej. Na potrzeby tej spółki nabyto w 1995 r. od Urzędu Miasta prawo wieczystego użytkowania gruntu wraz z posadowionym na tym gruncie budynkiem czterokondygnacyjnym (w tym poddasze) z przybudówką. Budynek został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Na parterze budynku oraz w przybudówce (na powierzchni stanowiącej znacznie poniżej 50% łącznej powierzchni użytkowej) prowadzona była działalność gospodarcza (restauracja), choć docelowo cały budynek przeznaczony był na działalność gospodarczą, czego ostatecznie nie udało się Wnioskodawcy uzyskać. W pierwszym okresie, w latach 1996-1998 Wnioskodawca przeprowadził ulepszenie na parterze budynku (w związku z czym nastąpiło powiększenie powierzchni użytkowej restauracji), następnie w latach 2002-2004 dokonał głównie wymiany okien i modernizacji ogrzewania i w latach 2007-2010 wykonano remont dachu oraz elewacji oraz wymiany dalszej części okien. Nie był wykonany remont pozostałych kondygnacji, które Wnioskodawca zamierzał wykorzystywać do działalności hotelowej, jednak tej działalności faktycznie nie rozpoczęto. Prowadzony remont nie wiązał się ze wstrzymywaniem prowadzonej działalności nawet przez okres prowadzonych prac. Można zatem stwierdzić, że oddanie do użytkowania następowało każdorazowo po zakończeniu każdego kolejnego etapu ulepszeń. Ponoszone w kolejnych latach wydatki na ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych w każdym kolejnym roku powiększały wartość początkową budynku. Przy tym same tylko wydatki z 2010 r. spowodowały podwyższenie wartości początkowej budynku o 121.525,75 zł (w tym wydatki w kwocie 70.000,00 zł zrefundowane były z dotacji), co znacznie przekracza 30% wartości początkowej budynku na koniec 2009 r., przy czym są to w całości wydatki, w stosunku do których przysługiwało Wnioskodawcy prawo do obniżenia podatku należnego o zawarty w nich podatek naliczony. Natomiast suma wydatków powodujących ulepszenie w całym okresie od 2007 do 2010 r., stanowiła ok. 70% wartości początkowej budynku powiększonej o wartość ulepszeń z lat 1996-1998 i 2002-2004. Ogólnie obecna wartość początkowa budynku jest kilkanaście razy wyższa od jego ceny nabycia (czyli pierwotnej wartości początkowej z 1995 r.). Budynek po zakończeniu każdego kolejnego etapu ulepszeń, w tym także po dokonaniu ulepszeń w 2010 r. nie był przedmiotem najmu czy dzierżawy. Do chwili sprzedaży budynek nie będzie także oddany do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00