Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2013, sygn. ILPP2/443-898/13-2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-898/13-2/AD

1. Czy prawidłowym sposobem zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT jest rejestracja pod jednym numerem NIP i posługiwanie się jednym numerem NIP nadanym Gminie?
2. Czy Gmina ma rozliczać podatek VAT wspólnie ze swoim/jednostkami budżetowymi (jedna deklaracja VAT)?
3. Czy faktury zakupu oraz sprzedaży jednostek budżetowych mają być wystawiane na Gminę z numerem NIP Gminy?
4. Jaki jest właściwy sposób rozliczania podatku VAT przez Gminę i jej jednostki budżetowe?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wspólnej rejestracji i rozliczeń Gminy i jej jednostek budżetowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wspólnej rejestracji i rozliczeń Gminy i jej jednostek budżetowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Budżet Gminy wykonywany jest za pomocą jednostek budżetowych, które korzystają z przewidzianego w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług zwolnienia podmiotowego od VAT.

Gmina do tej pory rozliczała się odrębnie (bez jednostek budżetowych) co było powszechnie stosowane i uznawane za prawidłowe. Potwierdzają to liczne interpretacje np: IBPP4/443-344/09/AZ z dnia 6 maja 2009 r., IBPP4/443-317/11/EJ z dnia 31 marca 2011 r., ILPP1/443-671/11-2/BD z dnia 19 lipca 2011 r., IPTPP1/443-46/12-4/MW z dnia 20 kwietnia 2012 r.; oraz wyroki sądów administracyjnych m.in. z dnia 10 grudnia 2004 r. sygnatura akt I SA/Bk 340/04, z dnia 25 października 2011 r. sygnatura akt I SA/Wr 1147, 1148/11.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00