Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2013, sygn. ILPP4/443-386/13-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-386/13-4/BA

W jaki sposób powinno zostać udokumentowane udzielanie premii pieniężnych, tj. poprzez wystawienie przez kontrahentów Spółki faktur VAT, wystawienie przez Spółkę faktur korygujących, czy też przedmiotowe premie pieniężne mogą być dokumentowane przy pomocy not księgowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2013 r. (data wpływu 22 sierpnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania udzielanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych placówkom handlowym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania udzielanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych placówkom handlowym. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r.) o brakującą opłatę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest producentem artykułów spożywczych które sprzedaje do sieci handlowych. Dostawa wskazanych powyżej towarów przez Spółkę do jej partnerów handlowych podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej podatek VAT).

W celu zachęcenia do nabywania towarów Spółki i w konsekwencji zwiększenia przychodów z tytułu ich sprzedaży, Spółka organizuje programy premiowe polegające na wypłacie premii pieniężnych w przypadku zrealizowania określonej minimalnej wielkości zakupów towarów Spółki. Przedmiotowe premie są kalkulowane jako procent od wartości towarów nabytych od Spółki (obrotu towarowego) w przyjętym okresie rozliczeniowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00