Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2013, sygn. ILPP2/443-622/13-5/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-622/13-5/PR

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na budowę, remonty i modernizację sal wiejskich wraz z wyposażeniem oraz wydatków bieżących na ich utrzymanie.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z 1 lipca 2013 r. (data wpływu 5 lipca 2013 r.) uzupełnionym pismem z 20 września 2013 r. (data wpływu 23 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości od wydatków bieżących ponoszonych na utrzymanie (w tym remonty) sal wiejskich jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości od wydatków bieżących ponoszonych na utrzymanie (w tym remonty) sal wiejskich. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 23 września 2013 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Od dnia 1 lipca 2009 r. Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT. Gmina składa deklaracje VAT i dokonuje rozliczeń w zakresie tego podatku. Gmina jest stroną transakcji opodatkowanych VAT; wszelkie umowy cywilnoprawne zawiera Gmina, wszystkie faktury sprzedażowe wystawiane są przez Gminę, a na fakturach zakupowych Gmina widnieje jako nabywca towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00