Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2013, sygn. ILPP5/443-144/13-2/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-144/13-2/PG

Obniżenie obrotu i podatku należnego w związku z przyznaniem premii pieniężnej (bonusu).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z 5 lipca 2013 r. (data wpływu 11 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania wypłaconego rabatu oraz zmniejszenia podstawy opodatkowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania wypłaconego rabatu oraz zmniejszenia podstawy opodatkowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka, Wnioskodawca lub A) jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność w branży alkoholowej. Posiada status czynnego podatnika podatku od towarów i usług (dalej: VAT) i prowadzi działalność opodatkowaną tym podatkiem.

Spółka planuje w przyszłości rozpocząć współpracę z placówkami handlowymi (sklepami, będącymi odrębnymi od niej podmiotami prawa i podatnikami), w ramach której placówki, które przystąpią do prowadzonego przez A programu promocyjnego otrzymywać będą od Spółki wypłaty pieniężne (bonusy) po spełnieniu uzgodnionych wcześniej warunków promocji. Spółki nie wiążą jednak ze wskazanymi powyżej placówkami handlowymi jakiekolwiek umowy, na mocy których dokonywane byłyby dostawy produktów marek należących do Wnioskodawcy. Spółka przyjęła bowiem model działalności, zgodnie z którym dokonuje ona sprzedaży swoich produktów na rzecz dystrybutorów (i wystawia na nich faktury), którzy w dalszej kolejności sprzedają produkty kolejnym podmiotom gospodarczym placówkom handlowym (sklepom), również wystawiając na nich faktury. Oznacza to, że Spółka nie realizuje żadnych dostaw towarów na rzecz placówek handlowych, jednakże poprzez siec dystrybutorów (którym Spółka sprzedaje towary) placówki handlowe nabywają towary oferowane przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00