Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.08.2013, sygn. ILPP1/443-389/13-4/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-389/13-4/HW

Czy do opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi pobieranymi przez Związek od właścicieli nieruchomości na podstawie art. 6h ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach Związek powinien doliczać 23% podatku Vat i deklarować go i odprowadzać go do urzędu skarbowego w terminie do 25 dnia miesiąca następnego za dany miesiąc od faktycznych wpłat?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Związku (), przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2013 r. (data wpływu 8 maja 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 lipca 2013 r. (data wpływu 19 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie

opodatkowania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 lipca 2013 r. o dokument, z którego wynika prawo do występowania osoby podpisanej na wniosku w imieniu Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Podstawą określenia zadań Związku jest art. 7 ustawy o samorządzie gminnym, zawierający wykaz zadań własnych gminy. Zgodnie z art. 64 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, wszystkie własne zadania gmin, wymienione w Statucie Związku, stają się z mocy prawa zadaniami własnymi Związku, zgodnie z wolą Gmin należących do Związku, a prawa i obowiązki Gmin, związane z wykonaniem tych zadań, przechodzą na Związek. Do zadań statutowych Związku należy wspólne planowanie i wykonywanie zadań publicznych: w dziedzinie gospodarki odpadami, zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, opieki nad zwierzętami, energetyki i energii odnawialnej, informacji i edukacji społeczności lokalnej w zakresie dziedzin należących do zakresu działalności Związku (publikacja Statutu w Dzienniku Urzędowym Województwa). Wnioskodawca od dnia 1 lipca 2013 r. zgodnie ze zmianą w statucie planuje przejąć gospodarkę odpadami w związku z nowelizacją przepisów ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. Nowe regulacje nakładają na Związek (scedowany przez Gminy) obowiązek zapewnienia odbioru odpadów komunalnych od posiadaczy nieruchomości. Dotychczas właściciele nieruchomości samodzielnie podpisywali umowy na odbieranie śmieci z firmami odbierającymi śmieci. Jednak ze znowelizowanych przepisów ustawy wynika, że obecnie firmy odbierające odpady będą wyłaniane w drodze przetargu przez Wnioskodawcę, a właściciele nieruchomości będą zobowiązani do ponoszenia na rzecz Związku opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie art. 6h ww. ustawy. Znowelizowana ustawa nakłada zatem na Wnioskodawcę obowiązek pobierania tzw. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00