Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2013, sygn. ILPP1/443-459/13-2/AWa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-459/13-2/AWa

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2013 r. (data wpływu 29 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina A jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i posiada własny NIP. W okresie od roku 2001 do roku 2012 włącznie zarejestrowanym podatnikiem był również Urząd Gminy. Deklaracje VAT-7 składa jedynie Gmina, posługując się własnym NIP. W okresie od roku 2009 zdarzały się przypadki błędnego wystawiania faktur, na których nabywcą była Gmina, a wskazany był NIP Urzędu, wystawiane z podaniem danych Gminy. Część z faktur potwierdzających zakupy dokonywane przez Gminę była wystawiona przez kontrahentów ze wskazaniem danych i NIP Urzędu. Zdarzały się także faktury dokumentujące zakupy, które zostały wystawione z podaniem danych Gminy oraz NIP Urzędu lub danych Urzędu i NIP Gminy. W świetle powyższego stanu faktycznego, Gmina chciałaby uzyskać potwierdzenie odnośnie poprawności przeprowadzenia ewentualnych korekt przeszłych rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług, i potwierdzić, że fakt błędnego podania danych Urzędu Gminy zamiast Gminy na fakturach dokumentujących zakupy towarów i usług, podczas, gdy w istocie transakcje dotyczyły Gminy jako podatnika, nie stanowi przeszkody dla korygowania rozliczeń podatku i odliczenia podatku naliczonego przy spełnieniu przesłanki art. 86 ust. 1, z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00