Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2013, sygn. ILPP4/443-188/13-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-188/13-4/BA

Gdzie określić miejsce świadczenia usług transportu i rozładunku oraz obowiązku ich opodatkowania podatkiem od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2013 r. (data wpływu 18 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług transportu i rozładunku oraz obowiązku ich opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług transportu i rozładunku oraz obowiązku ich opodatkowania. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 17 czerwca 2013 r. (data wpływu 18 czerwca 2013 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz przeformułowanie pytania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W 2012 roku Wnioskodawca podpisał umowy z firmą O. z siedzibą w Hiszpanii, na prace montażowe i odbiory wind. Wyżej wymienione umowy dotyczyły:

  1. Budynków T w W.,
  2. Budynku A. w P.

Przedmiotem umowy jest: transport wind, rozładunek, montaż wind oraz ich odbiory przez jednostkę inspekcyjną UDT. Zainteresowany wystawił kontrahentowi zagranicznemu O. faktury zgodnie z umową na: transport i rozładunek oraz na dostawę wind. Usługi te opodatkował on stawką VAT 23%. Kontrahent zagraniczny O., powołując się na Dyrektywę Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. art. 44, zażądał od Wnioskodawcy korekt faktur w zakresie podatku VAT dotyczących transportu i rozładunku wind, uważając że jest on niesłusznie naliczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00