Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2013, sygn. ILPP5/443-124/13-2/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-124/13-2/PG
Opodatkowanie po dniu 1 kwietnia 2013 r. nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2013 r. (data wpływu 18 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania (przekazania) drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania (przekazania) drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest podmiotem działającym w branży sprzedaży detalicznej, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny w Polsce.
W ramach prowadzonej działalności i w celu zwiększenia swoich przychodów Spółka prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe/promocyjne skierowane głównie do ostatecznych odbiorców oferowanych przez nią towarów (konsumentów). W ramach prowadzonych działań Spółka m.in. wydaje nieodpłatnie drukowane materiały o charakterze reklamowo informacyjnym, reklamowym bądź informacyjnym, które mają na celu np. przybliżenie informacji o towarach znajdujących się w ofercie Zainteresowanego lub zachęcenie potencjalnych odbiorców do zakupu towarów we własnej sieci sklepów Spółki, bądź też materiały prezentujące znaki towarowe/marki, z których Wnioskodawca korzysta prowadząc działalność detaliczną. W szczególności mogą to być np. wszelkiego rodzaju katalogi promocyjne, gazetki reklamowe z informacjami o oferowanych towarach, billboardy bądź plakaty z przeznaczeniem do umieszczenia w różnych miejscach, standy, etc. Przedmiotem dokonywanych przez Spółkę nieodpłatnych wydań mogą być również inne materiały o charakterze reklamowo-informacyjnym takie jak np.: cenniki, ulotki, foldery lub prospekty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right