Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2013, sygn. ILPP1/443-159/13-3/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-159/13-3/HW

Czy Gmina postępuje prawidłowo stosując stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 23%, zarówno w przypadku najmu lokali mieszkalnych dla mieszkańców, jak i w przypadku refaktur za dostarczanie wody i energii elektrycznej, pomimo, że budynek wynajmowany jest na cele mieszkalne, ale widnieje w ewidencji środków trwałych X jako budynek z lokalami użytkowymi?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2013 r. (data wpływu 1 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 maja 2013 r. (data wpływu 6 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług najmu lokalu użytkowego na cele mieszkalne oraz stawki podatku z tytułu dostawy mediów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług najmu lokalu użytkowego na cele mieszkalne oraz stawki podatku z tytułu dostawy mediów. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 maja 2013 r. o własne stanowisko w sprawie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca ma podpisaną umowę najmu z X Przedmiotem umowy jest najem lokali użytkowych. Gmina wykonała remonty w wynajmowanych lokalach i podnajmuje je mieszkańcom na cele mieszkalne. Klasyfikacja charakteru budynków w ewidencji gruntów i budynków nie została zmieniona, ponieważ X nie wystąpiło do odpowiedniego organu o dokonanie zmian w klasyfikacji budynków. Najemca, czyli Gmina, zgodnie z podpisaną umową najmu, zobowiązana jest do zapłaty czynszu ze stawką podatku VAT 23%. Wnioskodawca podnajmuje te lokale jako lokale mieszkalne i nalicza podatek VAT również w wysokości 23%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00