Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2013, sygn. ILPP2/443-57/13-4/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-57/13-4/EN
Czy w opisanym stanie faktycznym w przypadku przekazania aportem sieci kanalizacji sanitarnej do PWIK Gmina będzie mogła zastosować zwolnienie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2013 r. (data wpływu 24 stycznia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 kwietnia 2013 r. (data wpływu 5 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem sieci kanalizacji sanitarnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem sieci kanalizacji sanitarnych. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 kwietnia 2013 r. (data wpływu 5 kwietnia 2013 r.), w którym doprecyzowano opis sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Związek Celowy (ZC) przekaże Gminom, podatnikom podatku VAT, sieć kanalizacji sanitarnej wybudowaną przez ZC w 2005 r. w ramach zadania inwestycyjnego Oczyszczalnia ścieków w . Część środków na Inwestycję pochodziła z bezzwrotnej pomocy zagranicznej Unii Europejskiej programu PHARE, natomiast pozostałą część wniosły Gminy członkowskie, w formie środków własnych. Związek Celowy nie jest podatnikiem podatku VAT i nie odliczał podatku naliczonego od zakupów związanych z budową sieci kanalizacyjnych (zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, nie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku VAT od faktur dokumentujących budowę wobec braku powiązania ze sprzedażą opodatkowaną ZC nie uzyskuje przychodów ze sprzedaży wody i odbioru ścieków). Wybudowana sieć kanalizacji należy do majątku ZC. Związek nie ponosił wydatków na jej ulepszenie. W 2006 r. przedmiotowa sieć została przez ZC na zasadzie porozumienia udostępniona Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji do obsługi systemu kanalizacji sanitarnej oraz odbioru ścieków. Związek nie czerpie żadnych korzyści pieniężnych z tytułu udostępnienia PWiK powyższej sieci. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji świadczy usługi komunalne na rzecz mieszkańców. Obecnie ZC zakłada przekazanie majątku kanalizacyjnego do Gmin członkowskich, które ponosiły koszt budowy wyżej wymienionego przedsięwzięcia w ramach wkładu własnego. Przekazanie przez ZC przedmiotowych sieci nastąpi na podstawie PT. Poszczególne Gminy członkowskie, przyjęte na stan sieci kanalizacji sanitarnej, zamierzają następnie przekazać (bez działek gruntowych) aportem do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, w której posiadają udziały.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right