Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2013, sygn. ILPP4/443-530/12-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-530/12-2/EWW

Czy w powyższej sytuacji, w dniu w którym strony ustalą, że towar zostanie odkupiony przez kontrahenta świadczącego usługę naprawy towaru i dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, powstaje obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki X, przedstawione we wniosku z dnia 26 listopada 2012 r. (data wpływu 28 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz momentu powstania obowiązku podatkowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz momentu powstania obowiązku podatkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej zegarków i wyrobów jubilerskich poprzez sieć salonów detalicznych i sklep internetowy. Towary będące przedmiotem sprzedaży są nabywane m.in. od podmiotów zagranicznych, w tym w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. W przypadku stwierdzenia wad towarów, dokonuje on ich wysyłki do kontrahentów zagranicznych zarejestrowanych na terytorium innego państwa członkowskiego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w celu wykonania usług ich naprawy. Zainteresowany posiada dokumenty potwierdzające przemieszczenie towarów na terytorium innego państwa członkowskiego. W przypadku gdy naprawa nie jest możliwa, część kontrahentów w ramach dobrej współpracy deklaruje chęć zakupienia uszkodzonych towarów, przy czym decyzja o zakupie towarów następuje w niektórych przypadkach nawet kilka miesięcy po dokonaniu wysyłki towaru do naprawy. Spółka posiada korespondencję handlową, z której jednoznacznie wynika, że kontrahent nie jest w stanie naprawić towarów i oferuje ich odkupienie, a Spółka akceptuje propozycję oraz warunki transakcji, w tym cenę sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00