Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2013, sygn. ILPP4/443-512/12-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-512/12-4/ISN
Czy dokumentowanie wykonania wewnątrzwspólnotowej dostawy dowodami, o których mowa w art. 42 ust. 3 pkt 1 i 2 w zw. z art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 17, poz. 1054 ze zm.), otrzymywanymi i archiwizowanymi wyłącznie w formie elektronicznej uprawnia do zastosowania stawki podatku 0%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2012 r. (data wpływu 14 listopada 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 stycznia 2013 r. (data wpływu 1 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 stycznia 2013 r. (data wpływu 1 lutego 2013 r.) o wskazanie, że wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego oraz o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest producentem mebli tapicerowanych. W ramach prowadzonej działalności dokonuje on dostaw towarów na rzecz odbiorców z krajów członkowskich Unii Europejskiej, posiadających właściwe i ważne numery identyfikacji dla transakcji wewnątrzwspólnotowych. Transport tych towarów dokonywany jest przez zewnętrznego przewoźnika (spedytora). Na potwierdzenie dokonania dostaw Zainteresowany gromadzi m.in. doręczane wraz z fakturą za wykonanie usługi przez zewnętrznego przewoźnika (spedytora) następujące dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right