Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2013, sygn. ITPP2/443-783/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-783/13/EK

Opodatkowanie wydzierżawienia infrastruktury na rzecz ZGK, prawo do: korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczania infrastruktury i odliczenia podatku z tytułu wydatków związanych z bieżącym jej utrzymaniem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2013 r. (data wpływu 1 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wydzierżawienia infrastruktury na rzecz ZGK, prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczania infrastruktury i sposobu dokonania tej korekty oraz prawa do odliczenia podatku z tytułu wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wydzierżawienia infrastruktury na rzecz ZGK, prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczania infrastruktury i sposobu dokonania tej korekty oraz prawa do odliczenia podatku z tytułu wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Dysponuje NIP. W latach 2008-2012 składała deklaracje VAT do właściwego urzędu skarbowego oraz rozliczała wykazany w nich podatek. W analizowanym okresie nie dokonywała odliczeń podatku naliczonego. W 2009 r. zrealizowała inwestycję (dalej: Inwestycja, Infrastruktura) w postaci budowy parkingu oraz toalety miejskiej. Wydatki na budowę parkingu oraz toalety miejskiej wyniosły około 550.000 zł. Nieruchomości, na których została zrealizowana Inwestycja (nieruchomości o łącznej powierzchni 0,2573 ha, położone w miejscowości W., obręb W. 3, oznaczone w ewidencji gruntów jako działki nr 44 i 113/1), zostały następnie oddane w dzierżawę Zakładowi Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. (dalej: ZGK), w którym Gmina posiada 100% udziałów, na podstawie umowy dzierżawy z dnia 3 października 2011 r. Umowa dzierżawy dotyczy również nieruchomości, na których Inwestycja nie była realizowana (nieruchomości położone w miejscowości W., obręb W. 3, oznaczone w ewidencji gruntów jako działki nr 112/1, 112/3).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00