Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.08.2013, sygn. ITPP2/443-491/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-491/13/RS

Prawo do odliczenia podatku naliczonego od przeprowadzonego remontu świetlic.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2013 r. (data wpływu 27 maja 2013 r.), uzupełnionym w dniach 1 i 5 sierpnia 2013 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z remontem świetlic wiejskich - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2013 r. został złożony wniosek, uzupełnionym w dniach 1 i 5 sierpnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z remontem świetlic wiejskich.

W złożonym wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono zdarzenie przyszłe.

Gmina będąca zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług jest właścicielem budynków świetlic wiejskich w miejscowościach B. oraz O. Przeprowadziła inwestycje polegające na remoncie oraz wyposażeniu ww. świetlic wiejskich. W związku z tym otrzymała od kontrahentów faktury VAT z wykazanymi na nich kwotami podatku od towarów i usług. Nie odliczała podatku wykazanego na tych fakturach. Przedsięwzięcie było częściowo finansowane ze środków unijnych w ramach projektu R podatek od towarów i usług nie został zaliczony do kosztów kwalifikowanych inwestycji. Inwestycje zostały zakończone i oddane do użytkowania w 2010 r. Obiekty, w których realizowane były opisywane inwestycje stanowią budynki w myśl przepisów ustawy Prawo budowlane, a zatem mogą być uznane za nieruchomość na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług. Budynki świetlic zaliczane są do środków trwałych, a nakłady poniesione w związku z realizacją inwestycji w każdej ze świetlic przekraczają 15.000 zł. Dotychczas Gmina wykorzystywała świetlice do celów niezwiązanych z działalnością opodatkowaną (np.: zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w zakresie wspierania i upowszechniania idei samorządowej oraz krzewienia kultury). W świetlicach odbywały się imprezy okolicznościowe, których organizatorzy nie ponosili odpłatności z tytułu korzystania ze świetlic. Obecnie Gmina rozważa wprowadzenie nowych zasad wykorzystania wskazanych obiektów w ten sposób, że będą one wynajmowane na rzecz organizatorów imprez okolicznościowych. Jednocześnie w dalszym ciągu pozostawi sobie możliwość wykorzystywania tych obiektów do celów działalności niezwiązanej z działalnością gospodarczą, a wynikających z zadań statutowych Gminy działalności kulturalnej, społecznej, itp. Gmina nie wykorzystuje oraz nie będzie wykorzystywać w przyszłości świetlic w ww. miejscowościach do działalności zwolnionej od opodatkowania. Ze względu na ogólny charakter inwestycji przewiduje, że nie będzie w stanie przypisać tych wydatków do działalności związanej z czynnościami opodatkowanymi oraz czynnościami pozostającymi poza zakresem opodatkowania. Prace budowlane przeprowadzane w budynkach świetlic, zakończone w 2010 r., spowodowały zwiększenie wartości użytkowej obydwu budynków, co spowodowało powiększenie wartości początkowej przedmiotowych środków trwałych dla celów amortyzacji podatkowej o wartość nakładów poniesionych w związku z ww. pracami. W ocenie Gminy, przeprowadzone prace spełniają definicję ulepszenia środka trwałego w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Poniesione wydatki spowodowały zwiększenie wartości użytkowej środków trwałych, mierzonej w szczególności okresem używania i kosztami eksploatacji. Wartość nakładów poniesionych na ulepszenie każdego z budynków przekraczała kwotę 15.000 zł. W ramach realizacji ww. projektu zakupiono szereg elementów wyposażenia świetlic, wśród których znalazły się zarówno sprzęt komputerowy i telewizyjny, sprzęt gospodarstwa domowego oraz meble. Wartość jednostkowa poszczególnych elementów wyposażenia nie przekroczyła kwoty 15.000 zł. Ceny jednostkowe składników wyposażenia wahały się od 51,50 zł (lustro) do 4.400,00 zł (komputer). Wydatki, które będą ponoszone przez Gminę po rozpoczęciu wykorzystywania świetlic do czynności opodatkowanych VAT dotyczyć będą nabyć towarów i usług związanych z bieżącym utrzymaniem obiektów. Do kosztów tych należeć będą m. in. koszty:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00