Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2013, sygn. ITPP2/443-354a/13/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-354a/13/EB

Gmina będzie działała w charakterze podatnika podatku od towarów i usług wykonującego działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy a czynność oddania w dzierżawę majątku będzie opodatkowana 23% stawką podatku. W konsekwencji Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2013 r. (data wpływu 16 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności oddania w dzierżawę posiadanego majątku oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dotyczących tego majątku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności oddania w dzierżawę posiadanego majątku oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dotyczących tego majątku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizuje inwestycję polegającą na rozbudowie i przebudowie dotychczas nieużytkowanego budynku szpitala. Majątek objęty inwestycją stanowi własność Gminy. Przedstawiona inwestycja polega w szczególności na przeprowadzeniu prac budowlanych w budynku oraz zagospodarowaniu otaczającego go terenu (m.in. wykonanie dróg dojazdowych, dojść i miejsc parkingowych). Prace dotyczą tej części szpitala, która jest obecnie przekazana przez Gminę na podstawie umowy użyczenia na rzecz Samodzielnego Publicznego Szpitala Rejonowego (dalej: SPSR). Ta część szpitala, będąc obecnie w nieodpłatnym użytkowaniu SPSR, nie jest jednak faktycznie przez SPSR wykorzystywana, ze względu na brak waloru jej funkcjonalności. Gmina zakłada w przyszłości wprowadzenie zmiany w systemie zarządzania przedmiotowym majątkiem i rozważa możliwość wydzierżawienia go na rzecz SPSR, bezpośrednio po zakończeniu inwestycji (po uprzednim zakończeniu formuły nieodpłatnego użytkowania). Ponadto planuje zakupić odpowiedni sprzęt medyczny i również wydzierżawić go SPSR. Powyższy majątek (zarówno inwestycja jak i sprzęt medyczny) służyłby SPSR do prowadzenia działalności leczniczej. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to połowa 2013 r. Poza majątkiem, który jest przedmiotem inwestycji i miałby zostać wydzierżawiony, w nieodpłatnym gospodarowaniu SPRS pozostałby w dalszym ciągu odrębny majątek służący obecnie do prowadzenia działalności leczniczej. W związku ze świadczeniem usług dzierżawy Gmina zamierza wystawiać faktury VAT, które będą ujmowane w rejestrach sprzedaży. Wartość netto wraz z należnym podatkiem będzie wykazywać w składanych deklaracjach VAT-7. SPSR działa w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej (SPZOZ), a jego organem założycielskim jest Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00