Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2013, sygn. ITPP1/443-438/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-438/13/MS

Czy przy przebudowie prawidłowo do całości robót zastosowano 8% stawkę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2013 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 6 sierpnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 8% stawki podatku VAT dla robót budowlanych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2013 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 6 sierpnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 8% stawki podatku VAT dla robót budowlanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Firma Wnioskodawcy wygrała przetarg publiczny ogłoszony przez Prezydenta Miasta pn. P..

W dniu 28 stycznia 2011 r. Wnioskodawca podpisał umowę z Gminą o roboty budowlane dotyczące ww. zadania. Zadanie to wchodziło w skład większej inwestycji pn. B. i finansowane było ze środków budżetowych z wydatków Gminy. Z powodów finansowych Gmina podzieliła całe ww. zadanie na dwa etapy. Pierwszy etap realizował inny wykonawca wyłoniony w przetargu publicznym. W ramach I etapu wykonawca ten przeprowadził prace, polegające na wykonaniu budynku dla potrzeb opieki długoterminowej z oddziałem dla pacjentów w stanie apalicznym, a do wykonywanych prac zastosował 7% stawkę VAT (zadanie odbywało się w latach 2009 - 2010). Natomiast II etap, który odbył się w 2011 r. i obejmował pozostałe zadania, wykonała już firma Wnioskodawcy. Wnioskodawca zaznaczył, że projekt budowlany został wykonany na całą inwestycje (jedna inwestycja) bez podziału na etap I i II. Przed przystąpieniem do realizacji zadania w celu ustalenia stawki VAT na roboty budowlane Wnioskodawca wystąpił do Urzędu Miasta o informację, procentowego podziału powierzchni całej inwestycji. Pismem z dnia 19 kwietnia 2011 r. Urząd Miasta potwierdził, że zadanie I etapu przeważa w 3/4% powierzchni całego zadania (tj. 1500m w I etapie a 500m w II etapie). Po konsultacji z księgowym, Wnioskodawca zastosował 8% stawkę VAT, mając na uwadze całą inwestycję, bowiem zadnie z II etapu wchodziło w skład całości inwestycji. Wnioskodawca zastosował 8% stawkę VAT do wszystkich robót wewnętrznych, natomiast w robotach zewnętrznych zastosował 23 % stawkę VAT. Na początku stycznia 2013 r. została wszczęta kontrola urzędu skarbowego za rok 2011, który dotyczył również okresu ww. inwestycji. W trakcie kontroli zakwestionowano słuszność zastosowania obniżonej stawki VAT. Nie zgadzając się z wyjaśnieniami zawartymi protokole kontroli Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej. W uzupełnieniu wniosku wskazano, że obiekt budowlany wykonywany przez Wnioskodawcę mieści się w PKOB w klasie ex 1264 i jest to wyłącznie budynek instytucji ochrony zdrowia, świadczący usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych (jest to budynek hospicjum).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00