Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2013, sygn. ITPP2/443-346a/13/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-346a/13/AD

Zwolnienie od podatku sprzedaży ośrodka wypoczynkowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2013 r. (data wpływu 15 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 24 czerwca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży ośrodka wypoczynkowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 24 czerwca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży ośrodka wypoczynkowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina zamierza przystąpić do sprzedaży prawa własności nieruchomości zabudowanej budynkami usług rekreacji i wypoczynku (3 budynki kempingowe i budynek hotelowy) o pow. 5.767 m&². Jej przejęcie nastąpiło na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawie o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 i Nr 43, poz. 253) w związku z art. 5 ust. 1 tej ustawy. Nabycie nastąpiło nieodpłatnie z mocy prawa. Nieruchomość w momencie przejęcia była zabudowana istniejącymi dotychczas budynkami, na które Gmina nie ponosiła żadnych nakładów związanych z modernizacją i remontem oraz nie wybudowała nowych budynków i budowli. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z dnia 27 października 2004 r. oznaczona jest symbolami A2US - funkcja podstawowa - istniejący gminny ośrodek rekreacji, z możliwością modernizacji zmiany funkcji. Wysokość zabudowy do dwóch kondygnacji naziemnych. Działka w ewidencji gruntów oznaczona jest symbolem Bi (inne tereny zabudowane). Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym na zlecenie Gminy w dniu 17 marca 2008 r. przez rzeczoznawcę majątkowego, wartość nieruchomości została określona na kwotę netto 568.714,00 zł, w tym wartość gruntu 187.197,00 zł, wartość budynku hotelowego 219.747,00 zł oraz 3 budynków kempingowych 161.770,00 zł. Określono, że budynki wzniesiono w latach 70-tych. Ponownej wyceny dokonano 12 listopada 2012 r., w której wartość nieruchomości została określona na kwotę 680.000 zł netto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00