Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2013, sygn. ITPP1/443-129/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-129/13/MS
Czy dochodzi do udzielenia upustu poprzez obniżenie ceny jednostkowej, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, a zatem nie ma podstaw prawnych do opodatkowania dodatkowego towaru będącego nagrodą, wydawanego klientowi po cenie 0,5 zł jako nieodpłatnego przekazania towarów, podatkiem VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2013 r. (data wpływu 11 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług w cenie promocyjnej 0,5 PLN jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lutego 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług w cenie promocyjnej 0,5 PLN.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jako przedstawiciel na Polskę włoskiego producenta dokonuje sprzedaży (w 90% hurtowniom) instalacji sanitarnych z tworzyw sztucznych. Spółka chce włączyć się do programu promocyjnego, organizowanego przez jej głównego klienta hurtownię, posiadającą liczne oddziały na terenie kraju. Program ma na celu intensyfikację sprzedaży produktów Spółki, przez pozyskanie nowych klientów ostatecznych, jak też zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku polskim. Akcja ma polegać na premiowaniu zakupów hurtowni nagrodami wytypowanymi spośród produktów Spółki, które hurtownia będzie nabywać od firmy Spółki za 0,5 zł. Wartość nagród nie może przekroczyć 2% wartości zamówienia hurtowni w okresie miesiąca. Nagrody, które hurtownia zakupi po promocyjnych cenach będzie sprzedawać za 1 zł klientom ostatecznym (instalatorom), którzy dokonają określonego wartościowo obrotu podanego w regulaminie promocji na produktach firm uczestniczących w promocji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right