Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2013, sygn. ITPP2/443-107/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-107/13/RS
Prawo do odliczenia podatku naliczonego i zwrot podatku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2013 r. (data wpływu 6 lutego 2013 r.), uzupełnionym w dniach 12, 13 i 26 marca 2013 r. (daty wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową sali gimnastycznej wraz z nawierzchniami sportowymi, sposobu dokonania tego odliczenia oraz prawa otrzymania zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 lutego 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 12, 13 i 26 marca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową sali gimnastycznej wraz z nawierzchniami sportowymi, sposobu dokonania tego odliczenia oraz prawa otrzymania zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje następujące czynności podlegające opodatkowaniu: dzierżawa gruntów, dzierżawa i najem budynków oraz lokali użytkowych, oddanie w użytkowanie wieczyste, udostępnienie terenu pod groby i inne usługi związane z cmentarzem. W dniu 7 listopada 2011 r. wybudowała salę gimnastyczną wraz z nawierzchniami sportowymi, ze środków własnych i z Unii Europejskiej. W sali gimnastycznej znajdują się: boisko do piłki ręcznej i nożnej, siatkówki i koszykówki, o powierzchni zabudowy 880 m&². W 2011 r. sala została oddana do użytkowania i nie była udostępniana, w tym nie była wydzierżawiana i wynajmowana. Natomiast w 2012 r. szkoła podstawowa korzystała z sali gimnastycznej nieodpłatnie, a także w różnych okresach była wynajmowana osobom fizycznym, na podstawie umowy najmu stałej opłaty eksploatacyjnej (zawierającej VAT, obejmującej media i korzystanie z sali), bez uwzględnienia stanu liczników. W skład mediów wchodzi: woda, śmieci, prąd, olej opałowy, usługi ochrony i sprzątania. Przychody z tytułu najmu sali za 2012 r. wyniosły 2.012,18 zł. Od 2013 r. będą podpisane umowy najmu: ze szkołą podstawą jednostką budżetową Gminy, innymi podmiotami, osobami fizycznymi, organizacjami, stowarzyszeniami oraz klubami sportowymi, za odpłatnością. Za najem Gmina wystawi faktury VAT dokumentujące kwotę przychodu podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a w przypadku osób fizycznych - paragony fiskalne. Kwota przychodu będzie opodatkowana stawką 23%. Wybudowaną salę Gmina zamierzała w całości wydzierżawiać i wynajmować. Gmina nie podejmowała żadnych działań w celu odliczenia podatku naliczonego od sali gimnastycznej, ponieważ nie była pewna co do zawarcia umowy z głównym najemcą, tj. szkołą podstawową. W dniu 27 stycznia 2012 r. Gmina złożyła wniosek o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową sali gimnastycznej wraz z nawierzchniami sportowymi oraz zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym - otrzymała interpretację indywidualną pozytywną (nr ITPP2/443-112/12/KT z dnia 14 marca 2012 r.). Wniosek dotyczy faktur wystawionych za 2011 r. i 2012 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right