Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2013, sygn. ITPP1/443-55/13/TS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-55/13/TS

Zwolnienia od podatku czynności wniesienia aportem Aquaparku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 9 i 15 kwietnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wniesienia aportem Aquaparku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 stycznia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 9 i 15 kwietnia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wniesienia aportem Aquaparku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasto w ramach projektu dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego wybudowała Aquapark. Oddanie obiektu do użytkowania nastąpiło w grudniu 2010 r. Gminie jako inwestorowi nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego. Gmina rozważa podniesienie kapitału jednej ze spółek komunalnych i pokrycie udziałów wkładem niepieniężnym w postaci przedmiotowego Aquaparku. W uzupełnieniu wniosku Gmina stwierdziła, że pierwsze zasiedlenie nastąpiło w 2010 r., ponieważ od dnia 21 grudnia 2010 r. rozpoczęto sprzedaż biletów do Aquaparku. Wskazano dodatkowo, że przedmiotowy obiekt został oddany w trwały zarząd Ośrodkowi Sportu i Rekreacji na podstawie decyzji Prezydenta Miasta z dnia 6 października 2011 r. Gmina nie ponosiła wydatków na ulepszenie obiektu w rozumieniu przepisów podatkowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00