Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2013, sygn. ITPB3/423-737/12/DK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-737/12/DK

Czy nominalna wartość udziałów objętych przez A.C. w kapitale zakładowym A. P. w związku z wniesieniem do A. P. aportu w postaci zespołu składników materialnych i niematerialnych oznaczonych jako Wydział Handlu stanowi dla A. C. przychód podatkowy, o którym mowa art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 12 grudnia 2012 r. (data wpływu 17 grudnia 2012 r.) dotyczącym udzielenia pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie opodatkowania transakcji wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie opodatkowania transakcji wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z o.o. z siedzibą w C (dalej jako Spółka) prowadziła podstawową działalność w zakresie kompleksowego zaopatrzenia wsi w środki do produkcji rolnej, a także skupu płodów rolnych. Działalność Spółki obejmowała w szczególności sprzedaż nawozów, handel koncentratami paszowymi i paszami pełnoporcjowymi, handel środkami ochrony roślin, handel kwalifikowanymi nasionami zbóż, sadzeniaków ziemniaków, traw i roślin strączkowych, a ponadto skup i sprzedaż zbóż paszowych i konsumpcyjnych. We wpisie do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego została także ujawniona działalność Spółki polegająca na wynajmie i zarządzaniu nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi. Spółka jest właścicielem nieruchomości i użytkownikiem wieczystym gruntów znajdujących się w trzech lokalizacjach, to jest w C, G i K. W 2012 r. Spółka dokonała reorganizacji wewnętrznej, poprzez wydzielenie w ramach dotychczasowego przedsiębiorstwa dwóch odrębnych wydziałów - Wydziału Handlu i Wydziału Zarządzania Nieruchomościami. Wyodrębnienie to zostało dokonane na podstawie uchwały Zarządu Spółki wprowadzającej nowy Regulamin Organizacyjny Spółka, co zostało następnie zatwierdzone przez Radę Nadzorczą. Jednocześnie Zarząd Spółki przyjął projekt alokacji materialnych i niematerialnych składników majątkowych Spółki do nowoutworzonych wydziałów. Projekt alokacji został zatwierdzony przez Radę Nadzorczą. Wszystkie maszyny, urządzenia i środki transportu służące dotychczasowej podstawowej działalności Spółki, a także aktywa umożliwiające prowadzenie biura, zostały przyporządkowane do Wydziału Handlu. Aktywa ruchome wchodzące w skład Wydziału Handlu z technicznego punktu widzenia mogłyby zostać przeniesione do innej lokalizacji, bez uszczerbku dla pełnej funkcjonalności tego wydziału. W ramach działalności Wydziału Handlu wykorzystywane były znaki towarowe, którymi Spółka miała prawo dysponować na podstawie udzielonej licencji. Z kolei do Wydziału Zarządzania Nieruchomościami zostały alokowane nieruchomości Spółki, mające być przedmiotem najmu, dzierżawy albo sprzedaży. Ponadto do Wydziału Zarządzania Nieruchomości przydzielono część aktywów umożliwiających prowadzenie biura koniecznego do administrowania tym wydziałem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00