Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2013, sygn. ITPP2/443-1480/12/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1480/12/EB
Zbycie w formie aportu budynków szpitalnych i infrastruktury szpitalnej, wraz z gruntem, objęte będzie zwolnieniem od podatku, natomiast zbycie gruntu niezabudowanego, przeznaczonego pod zabudowę podlega opodatkowaniu 23% podatku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2012 r. (data wpływu 4 grudnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 18 lutego 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości zabudowanych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 grudnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 18 lutego 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości zabudowanych.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat może przekazać aportem nieruchomości w stawce zwolnionej, jeżeli w stosunku do tych nieruchomości nie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz nie dokonano obniżenia kwoty podatku, w przypadku dokonywania ulepszeń na tych nieruchomościach. Powiat będący właścicielem nieruchomości gruntowych oraz budynków znajdujących się na tych gruntach planuje utworzyć spółkę prawa handlowego i wnieść do niej aportem nieruchomości, które otrzymał na mocy decyzji Urzędu Wojewódzkiego dnia 1 stycznia 1999 r. Powiatowi nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W latach 2003-2011 budynki posadowione na przedmiotowych gruntach objęte zostały wieloletnią inwestycją w celu zaadoptowania pomieszczeń po jednostce wojskowej na szpital. Powiat nie miał podstaw prawnych i nie dokonywał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w ramach wydatków ponoszonych na inwestycję. Z treści art. 43 ust 1 pkt 10 a) ustawy o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U z 2011 r. nr 177 poz. 1054) wynika, że zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10 pod warunkiem, że w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, jak również nie dokonano obniżenia podatku z związku z dokonanymi ulepszeniami W przedmiotowym przypadku obydwa warunki art. 43 ust. 1 pkt 10a zostały zachowane. Nieruchomości gruntowe mające być przekazane aportem składają się z:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right