Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2013, sygn. ITPP2/443-1495/12/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1495/12/AD
Sposób opodatkowania sprzedaży nieruchomości zabudowanej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania sprzedaży nieruchomości zabudowanej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 grudnia 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania sprzedaży nieruchomości zabudowanej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Nadleśnictwo jest jednostką organizacyjną, nie posiadającą osobowości prawnej, wchodzącą w skład Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, która działa na podstawie ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 12 poz. 59 ) oraz Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe. Nadleśnictwo jest organizacją sprawującą zarząd nad zasobami leśnymi będącymi własnością Skarbu Państwa w zakresie zarządzanego mienia. W 1992 r. przejęło nieruchomość zabudowaną budynkami administracyjnymi, magazynowymi i warsztatowymi od zlikwidowanego zakładu Lasów Państwowych. Pierwsze zasiedlenie było przed 1992 r. i służyło działalności zakładu. Nieruchomość posiada księgę wieczystą. Wynajmowana była przez Nadleśnictwo, w ramach działalności dodatkowej, spółkom na różne rodzaje działalności. Za wynajem Nadleśnictwo obciążało dzierżawcę fakturami VAT ze stawką podstawową. Nie ponosiło nakładów na modernizację i ulepszenie. Ostatnie zasiedlenie - wystawiane faktury za najem w miesiącu grudniu 2010 r. Wszystkie budynki usytuowane na przedmiotowej nieruchomości zostały oddane w najem po dniu 31 marca 1992 r., tj. po likwidacji Ośrodka Remontowo Budowlanego i przejęciu przez Nadleśnictwo za wyjątkiem budynku, spełniającego rolę portierni, wykorzystywanego przez ochronę obiektu. Nadleśnictwo dokonywało najmu nieruchomości w okresie od momentu przejęcia do grudnia 2010 r. Od 2008 r. do końca 2010 r. najem był sukcesywnie wygaszany. Po tym czasie nieruchomość nie była wynajmowana. Obecnie nie jest wynajmowana a zabudowania ulegają dewastacji. W planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę mieszkaniową i usługową, bez ustalania proporcji między funkcjami. Teren objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej. Nadleśnictwo zamierza sprzedać nieruchomość wraz z zabudowaniami w przetargu ustnym nieograniczonym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right