Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2013, sygn. ITPP2/443-1302a/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1302a/12/RS

Sposób udokumentowania świadczonych usług oraz stawki podatku obowiązującej dla tych usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2012 r. (data wpływu 23 października 2012 r.), uzupełnionym w dniu 11 i 21 stycznia 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania świadczonych usług oraz stawki podatku obowiązującej dla tych usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 października 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 11 i 21 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania świadczonych usług oraz stawki podatku obowiązującej dla tych usług.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest samorządem zawodowym działającym na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5, poz. 42 ze zm.) oraz Statutu. Od dnia 1 sierpnia 2012 r. jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na mocy powołanych aktów realizuje swoje cele poprzez m.in.: organizowanie szkoleń i wyjazdów szkoleniowych. Wnioskodawca zawarł z Urzędem Marszałkowskim umowę na organizację, w terminie od dnia 2 listopada 2012 r. do dnia 9 listopada 2012 r., misji gospodarczej do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Celem organizowanej misji jest nawiązanie przez uczestników współpracy z przedstawicielami firm z zagranicy oraz promocja województwa. W programie misji znajduje się zwiedzanie obiektów inżynierskich, uczestnictwo w targach, spotkanie z przedstawicielami izb handlowych i przemysłowych oraz spotkanie z ambasadorem i konsulem do spraw ekonomicznych Ambasady RP w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W celu zrealizowania projektu Wnioskodawca dokonał wyboru biura turystycznego z siedzibą w Berlinie, które na mocy umowy z dnia 3 września 2012 r. zobowiązało się do organizacji wyjazdu w ramach projektu branżowej misji gospodarczej. Biuro zobowiązało się do zapewnienia uczestnikom następujących świadczeń:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00