Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. IPPB2/415-810/12-4/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-810/12-4/JG
Należy stwierdzić, iż wartość nagrody w postaci pieniężnej, otrzymanej przez konsumenta uzależniona od zakupów dokonanych przez jego grupę zakupową, w świetle art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi dla konsumenta, przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 tej ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 07.09.2012 r. (data wpływu 11.09.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem konsumentów w programie lojalnościowym jest:
- w części dotyczącej kwalifikacji Nagród Pieniężnych do przychodów z innych źródeł prawidłowe,
- w pozostałej części nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11.09.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem konsumentów w programie lojalnościowym.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
W dniu 14 maja 2012r. zgodnie z umową sporządzoną w formie aktu notarialnego, została zawiązana spółka pod nazwą F. Sp. z o.o. z siedzibą w G. (dalej: Spółka). Spółka została zarejestrowana pod numerem KRS 0000422290 na podstawie postanowienia wydanego w dniu 29 maja 2012r. przez Sąd Rejonowy Wydział KRS. Podstawowym celem działalności Spółki jest prowadzenie sklepu internetowego (dalej: Sklep), w którym (począwszy od pierwszej dekady września 2012r.) sprzedawane będą przede wszystkim markowe artykuły pierwszej potrzeby, w szczególności żywność, chemia osobista i gospodarcza.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right