Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.11.2012, sygn. IPPP2/443-992/12-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-992/12-2/DG

W zakresie opodatkowania napiwków otrzymywanych przez pracowników lub zleceniobiorców Spółki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28.09.2012r. (data wpływu 01.10.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania napiwków otrzymywanych przez pracowników lub zleceniobiorców Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.10.2012r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania napiwków otrzymywanych przez pracowników lub zleceniobiorców Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Jednym z przedmiotów działalności L. Sp. z o.o. (dalej Spółka) jest prowadzenie hotelu pod międzynarodową marką. W ramach prowadzonej działalności, Spółka świadczy dla swoich gości usługi zakwaterowania i gastronomii (są to podstawowe, główne usługi w ofercie Spółki), a także różnorodne inne, drobne usługi (np. pranie, prasowanie, opieka nad dzieckiem, etc), które oferowane są dla klientów jako uzupełnienie oferty hotelu.

Usługi, które świadczy Spółka, co do zasady, są wymagane dla tej klasy hotelu. Wymogi co do zakresu usług określone są w międzynarodowej polityce marki hotelu, do przestrzegania której Spółka zobowiązana jest na podstawie umowy na korzystanie z tej marki, a także w międzynarodowych standardach hotelarskich dla hotelu oznaczonego pięcioma gwiazdkami, których weryfikacją w Polsce zajmuje się marszałek województwa. Usługi rozliczane są zgodnie z obowiązującymi w Spółce cennikami, dostępnymi dla klientów. Powyższe usługi Spółka świadczy obciążając klientów kwotą wynikającą z cennika, zawierającą w sobie podatek VAT, naliczony zgodnie z obowiązującymi w chwili transakcji przepisami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00