Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2012, sygn. IPPB3/423-547/12-2/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-547/12-2/GJ

Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości Oznakowania udostępnionego Dealerom na podstawie Umów dealerskich mogą zostać zaliczane przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.07.2012. (data wpływu 30.07.2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.07.2012r. r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest importerem samochodów marki X i zajmuje się sprzedażą oraz dystrybucją tych samochodów na terytorium Polski. Spółka prowadzi sprzedaż samochodów w dużej części we współpracy z niezależnymi podmiotami, działającymi jako autoryzowani dealerzy i autoryzowani serwisanci X w ramach sieci dealerskiej Spółki (dalej: Dealerzy). Wnioskodawca zawiera z Dealerami umowy, na mocy których zobowiązuje się odpłatnie dostarczać Dealerom pojazdy samochodowe oraz oryginalne części zamienne celem ich dalszej odsprzedaży, zaś Dealerzy zobowiązują się sprzedawać pojazdy i świadczyć na rzecz podmiotów trzecich usługi serwisowe na zasadach określonych w tych umowach (dalej: Umowy dealerskie). Umowy dealerskie przewidują szereg świadczeń stron, dotyczących między innymi podejmowania wspólnych działań marketingowych, udostępnienia materiałów reklamowych, prowadzenia szkoleń, udostępnienia systemów informatycznych, czy wypłaty premii pieniężnych. Jednym z podstawowych obowiązków Dealera, wynikającym z Umowy dealerskiej, jest prowadzenie sprzedaży samochodów w salonach, spełniających warunki wymienione w stanowiących załącznik do Umowy dealerskiej Podstawowych Standardach Dealera (Autoryzowanego Serwisanta) oraz w instrukcjach przekazywanych przez Spółkę. Warunki dotyczą przede wszystkim standardów projektowych pomieszczeń, wystroju i wyposażenia salonu oraz wyglądu bezpośredniego otoczenia salonu Na podstawie Umów dealerskich Dealerzy są zobowiązani do prowadzenia działań marketingowych zgodnie z zaleceniami Spółki, stosowania oznakowania salonu i serwisu odpowiadającego aktualnym standardom zewnętrznego i wewnętrznego oznakowania określonego przez Spółkę oraz do prowadzania na terenie pomieszczeń, na których umieszczone jest Oznakowanie, wyłącznie sprzedaży i serwisu samochodów X.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00